יוני 19, 2022
Comments Off

כאבים חזקים במפרק הירך

Post by :

Category: Uncategorized


סובלים מכאבים במפרק הירך?

כל התשובות לשאלות הבוערות כאן לפניכם

הגורמים 

אוסטיאוארתריטיס- אוסטיאוארתריטיס הינה דלקת ניוונית של מפרק הירך. דלקת זו, במילים אחרות, הינה מצב בו הסחוס העוטף את מפרק הירך נשחק מסיבות שונות כמו גיל מתקדם, עומס רב המופעל על המפרק וכדומה. לא רק הסחוס נשחק, אלא מתרחשת פגיעה ברמה כזו או אחרת גם ברקמות נוספות.

טרוכנטיקבורסיטיס- טרוכנטיקבורסיטיס הינה דלקת המופיעה במיקום המכונה 'בורסה'. ה'בורסה' הינה בעצם שק נוזלים המהווה כגורם החוצץ בין שרירים, גידים לעצם. כאשר השרירים הקרובים לאזור מתכווצים, הכאב מתעצם. 

ביטוי הכאב

הכאבים במפרק הירך יכולים להופיע במקומות שונים כמו:  ירך, ברך, מפשעה ועכוז. התחושה המדוברת היא תחושת נוקשות וחוסר גמישות של הברך, דבר הגורם פעמים רבות לקושי של ממש בתפקוד מלא ותקין אף בקרב פעולות פשוטות ויום יומיות: גריבת גרביים ונעילת נעליים. עם זאת, ישנם מצבים בהם הכאב עלול להופיע גם לאחר ישיבה ממשוכת. 

דרכי הטיפול בכאבים במפרק הירך

לטיפול בכאבים במפרק הירך ישנן מגוון שיטות טיפול, החל מטיפולים ביתיים- שמרניים ועד הליכים ניתוחיים בהם מתבצעת החלפה של מפרק הירך. 

ירידה במשקל- עודף משקל מגביר את הלחץ המופעל על מפרק הירך ומכאן לכאבים ולבעיות בתפקוד. עם זאת, הקפדה על תפריט תזונתי מותאם מצב, שמירה על משקל תקין או ירידה במשקל במקרה הצורך תורמים להפחתת הלחץ והעומס המופעל על מפרק הברך וכך גם מורגשת ירידה בעוצמת הכאב ובמגבלות היום יומיות. 

פיזיותרפיה- אימון פיזיותרפיה מאפשר למטופל לתרגל תנועות נחוצות של מפרק הברך וכך מסייע בהפעלתו בצורה נכונה יותר. מלבד אימון פיזיותרפי רגיל, כיום אפשר לשלב בכך גם טכנולוגיות חדישות ומתקדמות המאפשרות את השליטה המחודשת בשרירים ומלמדות את מפרק הברך לנוע כפי שצריך. 

תרופות- התרופות אינן מהוות פתרון לטווח הארוך, שכן הן אינן פותרות את הבעיה מהשורש אלא בכאב המופיע כאן ועכשיו. עם זאת, כחלק מתהליך החלמה שלם הכולל דרכי טיפול נוספות היעילות לטווח הארוך, נטילת תרופות בהחלט יכולה לסייע בהליך טיפולי קל יותר.

ניתוחים- במידה והטיפולים השמרניים אינם מועילים, אופציית ניתוח החלפת מפרק ירך הולכת והופכת יותר ויותר רלוונטית. קיימות שיטות וגישות שונות לביצוע ניתוח זה והגישה המתבצעת מתקבלת בהתאם למצבו הרפואי של המטופל והחלטת הרופא המטפל. 

פרופ' רונן דבי הוא אורתופד מנתח המומחה בהחלפת מפרק ברך וירך במגוון גישות טיפוליות, מתוך מקסימום אחריות, מקצועיות ויחס אישי. 

Comments are closed

דילוג לתוכן